Jeszcze do piątku trwa plebiscyt Nagrody Filmwebu 2021! Członkowie redakcji tradycyjnie wybrali nominowanych w 13 kategoriach, ale to Wam pozostawiamy decyzję, kto powinien wygrać. Już w sobotę poznamy zwycięzców! Do tego czasu możecie głosować na swoich faworytów TUTAJ.
Jak zwykle staraliśmy się, aby każdy znalazł wśród nominowanych coś dla siebie. Dlatego w
Nagrodach Filmwebu sztuka wysoka idzie pod rękę ze sztuką popularną, a świat kina sąsiaduje ze światem telewizji i gier. Poważne kategorie takie jak "Najlepszy film" i "Najlepszy serial" sąsiadują z nominacjami o znacznie lżejszym charakterze. W kategorii "Że co?!" nominowaliśmy tytuły, które z różnych powodów sprawiły, że po seansie musieliśmy szukać szczęk pod fotelem. Z kolei "Najlepszy najgorszy film" to taki, w którym zło łatwo jest pomylić z dobrem. Możecie również głosować m.in. na najlepszy czarny charakter i najbardziej widowiskową rozróbę.
Głosujcie TUTAJ do piątku! W sobotę sprawdźcie, kto wygrał!
W tym roku wybierając najlepsze filmy postanowiliśmy wziąć pod uwagę również tytuły, które miały premierę na serwisach streamingowych bądź platformach VOD. W kategoriach "Najlepszy film" i "Najlepsza gra" rozszerzyliśmy liczbę nominowanych do 15, a w kategorii "Najlepszy serial" - do 16, bo nie mogliśmy rozstrzygnąć redakcyjnych kłótni. W kategoriach tematycznych mieszamy z kolei filmy i seriale, a liczba nominowanych nie jest już w nich zamknięta: przykładowo w kategorii "Najlepszy czarny charakter" jest więc siedmioro nominowanych, a w kategorii "Najlepsza rozróba" - dziewięcioro.
W tegorocznej edycji
Nagród Filmwebu braliśmy pod uwagę wyłącznie filmy, seriale oraz gry, które miały polską premierę pomiędzy 1 lipca 2019 a 31 grudnia 2020 roku.
Głosowanie na
Nagrody Filmwebu 2021 trwa do 26 lutego. Laureatów ogłosimy 27 lutego.
Do piątku czekamy na Wasze głosy TUTAJ.
Oto pełna lista nominowanych:
NAJLEPSZY FILM
"
Baby Teeth"
"
Boże Ciało"
"
Diego"
"
Emma."
"
Irlandczyk"
"
Jojo Rabbit"
"
Joker"
"
Lighthouse"
"
Małe kobietki"
"
Mank"
"
Nieoszlifowane diamenty"
"
Niewidzialny człowiek"
"
Parasite"
"
Pewnego razu... w Hollywood"
"
Saint Maud"
NAJLEPSZY SERIAL
"
BoJack Horseman" – sezon 6
"
Co robimy w ukryciu" – sezon 2
"
Des"
"
Devs"
"
Gambit królowej"
"
Klątwa Ju-on: Początek"
"
Król"
"
Król Tygrysów"
"
Mały Topór"
"
Mogę cię zniszczyć"
"
Ostatni taniec"
"
Sukcesja" – sezon 2
"
The Boys" – sezon 2
"
The Crown" - sezon 4
"
Wataha" – sezon 3
"
Zadzwoń do Saula" - sezon 5
NAJLEPSZA GRA
"
Animal Crossing: New Horizons"
"
Astral Chain"
"
Call of Duty: Black Ops - Cold War"
"
Control"
"
Cyberpunk 2077"
"
Death Stranding"
"
Demon's Souls"
"
Disco Elysium"
"
Final Fantasy VII Remake"
"
Gears 5"
"
Hades"
"
Half-Life: Alyx"
"
Ori and the Will of the Wisps"
"
The Last of Us Part 2"
"
Tony Hawk's Pro Skater 1+2"
NAJBARDZIEJ PAMIĘTNA SCENA
"
Sukcesja" (sezon 2) – finał sezonu
"
Pewnego razu... w Hollywood" – wizyta na ranczu
"
(Nie)znajomi" – przemowa Mai Ostaszewskiej
"
Parasite" – odkrycie ukrytego lokatora
"
Joker" – taniec na schodach
"
Boże Ciało" – ostatnie namaszczenie
"
The Crown" – księżna Diana na wrotkach
"
Nieoszlifowane diamenty" – finał w salonie głównego bohatera
SCENA, NA KTÓREJ PĘKALIŚMY ZE ŚMIECHU
"
Kolejny film o Boracie" – "Chcę pozbyć się dziecka"
"
Eurovision Song Contest: Historia zespołu Fire Saga" – Lion of Love
"
Stuber " – z wizytą u striptizerów
"
Dżentelmeni" – trener uczy respektu młodych bandziorów
"
Pewnego razu... w Hollywood" – Cliff Booth kontra Bruce Lee
"
Amerykanin w marynacie" – Herschel Greenbaum dzieli się z publicznością przemyśleniami na temat świata
"
Co robimy w ukryciu" (sezon 2) – spotkanie wampira energetycznego z wampirem mentalnym
NAJMOCNIEJSZA SCENA
"
Lighthouse" – rozdziobią nas mewy i albatrosy
"
Klątwa Ju-on: Początek" – scena z upiornym niemowlęciem
"
Midsommar. W biały dzień" – zrzucenie staruszków ze skały
"
Nieobliczalny" – wybuch przemocy w restauracji
"
Sukcesja" (sezon 2) – kolacja na Węgrzech
"
Saint Maud" – szatański jumpscare
"
Sala samobójców. Hejter" – finałowy zamach
"
Polowanie" – otwarcie
"
Possessor" – klasyczny Sean Bean
"
Doktor Sen" – makabryczna śmierć małego baseballisty
NAJLEPSZE ROZRÓBA
"
6 Underground" – otwarcie
"
Tyler Rake: Ocalenie" – pościg nakręcony w mastershocie
"
Tenet" – atak terrorystyczny w operze
"
Bad Boys For Life" – pościg
"
Spider-Man: Daleko od domu" – Spider-Man w iluzji Mysterio
"
Ad Astra" – pościg na Księżycu
"
Pewnego razu... w Hollywood" – finałowe starcie z bandą Mansona
"
1917" – cały film
"
The Boys" – ostateczna konfrontacja ze Stormfront
ŻE CO?!
"
Tenet" – kreacja Kennetha Branagha
"
Irlandczyk" – cyfrowe odmładzanie aktorów
"
Kolejny film o Boracie" – taniec płodności
"
Pętla" – wypadające implanty piersi
"
Król tygrysów" – bohaterowie Króla Tygrysów
"
365 dni" – cały film
"
The Boys" – seks oralny "dwóch" Homelanderów
"
Hubie ratuje Halloween" – kreacja Adama Sandlera
NAJLEPSZY CZARNY CHARAKTER
Mysterio – "
Spider-Man: Daleko od domu"
Mężczyzna – "
Nieobliczalny"
Stormfront – "
The Boys"
Dennis Nilsen – "
Des"
Rose Kapelusz – "
Doktor Sen"
Wiedźma – "
Małgosia i Jaś"
Banda Mansona – "
Pewnego razu... w Hollywood"
NAJLEPSZY DUET
Rick Dalton i Cliff Booth – "
Pewnego razu... w Hollywood"
Borat i jego córka – "
Kolejny film o Boracie"
Protagonista i Neil – "
Tenet"
Homelander i Stormfront – "
The Boys"
Joe Exotic i Carole Baskin – "
Król tygrysów"
Frank Sheeran i Jimmy Hoffa -
Irlandczyk Nicole i Charlie – "
Historia małżeńska"
Emma Woodhouse i Harriet Smith – "
Emma."
Alex Levy i Bradley Jackson – "
Morning Show"
Thomas Wake i Ephraim Winslow – "
Lighthouse"
Jake i jego dziewczyna – "
Może pora z tym skończyć"
Carroll Shelby i Ken Miles – "
Le Mans '66"
NAJLEPSZY ZWIASTUN
Głosować na swoich faworytów możecie TUTAJ do 26 lutego.